Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.

Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 2906456 obálek a 877214 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.

Registrovat »    Zapomenuté heslo?

Art and agency : an anthropological theory



Autor: Alfred Gell
Rok: 1998
ISBN: 9780198280149
OKCZID: 110323038

Citace (dle ČSN ISO 690):
GELL, Alfred. Art and agency: an anthropological theory. 1st published. Oxford: Clarendon Press, 1998. xxiii, 271 s.


Anotace

 

In Art and Agency, Alfred Gell formulates an anthropological theory of visual art that focuses on the social context of art production, circulation, and reception. As a theory of the nexus of social relations involving works of art, this work suggests that in certain contexts, art-objects substitute for persons and thus mediate social agency. Diversely illustrated and based on European, Polynesian, Melanesian, and Australian sources, Art and Agency was completed just before Gell's death at the age of fifty-one in January 1997. It embodies the intellectual bravura, lively wit, vigor, and erudition for which he was admired, and will stand as an enduring testament to one of the most gifted anthropologists of his generation.


Dostupné zdroje

Amazon


Přidat komentář a hodnocení

Od: (127.0.0...)