Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.

Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 2897955 obálek a 875375 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.

Registrovat »    Zapomenuté heslo?

Principles of Publicity and Press Freedom



Rok: 2002
ISBN: 9780742516151
OKCZID: 110195429

Citace (dle ČSN ISO 690):
SPLICHAL, Slavko. Principles of publicity and press freedom. Lanham: Rowman and Littlefield, 2002. xv, 229 s. Critical media studies.


Anotace

 

"This insightful book examines freedom of the press, the social functions of the press, and how the original concept of publicity--as the public use of reason," or citizens' freedom to express and publish opinions--has been reduced to mean the right of media to access and print information. This, the author argues, unfairly gives media more freedom than individuals have and reduces the accountability and service of the press to the public. Splichal's thoughtful work includes discussions of the media-relevant theories and works of Jeremy Bentham, Immanuel Kant, Karl Marx, and John Stuart Mill, among many others."


Dostupné zdroje

Amazon


Přidat komentář a hodnocení

Od: (127.0.0...)