Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.

Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 2895566 obálek a 875351 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.

Registrovat »    Zapomenuté heslo?

Artificial Intelligence for Computer Games: An Introduction



Rok: 2004
ISBN: 9781568812083
OKCZID: 110654229

Citace (dle ČSN ISO 690):
FUNGE, John David. Artificial intelligence for computer games: an introduction. Wellesley: A K Peters, c2004. x, 146 s.


Anotace

 

Learn to make games that are more fun and engaging! Building on fundamental principles of Artificial Intelligence, Funge explains how to create Non-Player Characters (NPCs) with progressively more sophisticated capabilities. Starting with the basic capability of acting in the game world, the book explains how to develop NPCs who can perceive, remember what they perceive, and then continue in the game play to think about the effects of possible actions, and finally learn from their experience. Funge considers the system architecture and explains how to implement potential behaviors (both reactive and deliberate) for intelligent and responsive NPCs allowing for games that are more fun and engaging. Emphasizing enduring design principles, Funge covers the basics of Game AI and provides a clear, easy to read introduction that beginning programmers and game designers will enjoy.


Dostupné zdroje

Amazon


Přidat komentář a hodnocení

Od: (127.0.0...)