Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.

Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 2907057 obálek a 877612 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.

Registrovat »    Zapomenuté heslo?

The glass consumer : life in a surveillance society



Rok: 2005
ISBN: 9781861347350
OKCZID: 110726094
Vydání: 1st pub.

Citace (dle ČSN ISO 690):
LACE, Susanne, ed. The glass consumer: life in a surveillance society. 1st pub. Bristol: Policy Press, 2005. vi, 259 s.


Anotace

 

We are all 'glass consumers'. Organisations know so much about us, they can almost see through us. Governments and businesses collect and process our personal information on a massive scale. Everything we do, and everywhere we go, leaves a trail. But is this in our interests? "The Glass Consumer" appraises this relentless scrutiny of consumers' lives. It reviews what is known about how personal information is used and examines the benefits and risks to consumers. The book takes the debate beyond privacy issues, arguing that we are living in a world in which - more than ever before - our personal information defines our opportunities in life. This book is essential reading for anyone concerned with the future of information use, data protection and privacy. It will also appeal more widely to those with an interest in technology and society, social policy, consumption, marketing and business studies.


Dostupné zdroje

Amazon
NK Praha


Přidat komentář a hodnocení

Od: (127.0.0...)