Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.

Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 2896830 obálek a 875360 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.

Registrovat »    Zapomenuté heslo?

Diana: továrna na smrt 1944-1945



Autor: Vaněk, Miroslav
Rok: 2003
ISBN: 9788086463155
NKP-CNB: cnb001291061
OCLC Number: (OCoLC)56336875
OKCZID: 110023994
Vydání: Vyd. 1.

Citace (dle ČSN ISO 690):
VANĚK, Miroslav. Diana: továrna na smrt 1944-1945. Vyd. 1. Brno: Spolek přátel československého opevnění, 2003, 303 s. Fakta, sv. 6. ISBN 80-86463-15-X.

Hodnocení: 4.5 / 5 (7 hlasů)


Digitální objekty

Krajská knihovna Vysočiny (dostupné pouze v této knihovně)



Anotace

 

Nebýt autorovy usilovné a dlouhodobé práce (v údolí třech říček - Loučky, Libochovky a Haldy - bádá již od sedmdesátých let), bylo by velice pravděpodobné, že někdejší letecká výroba v nedokončených železničních tunelech na nově budované trati 250 by upadla v úplné zapomnění. Na jaře válečného roku 1944 bylo říšskými orgány rozhodnuto zřídit v trase nedokončené dvoukolejné trati z Brna do Havlíčkova Brodu, západně od Tišnova, nový závod vídeňské Weiner Neustadter Flugzeugwerke. Zdejší provoz, i přes mnohá provizoria způsobená nedostatkem času, rychle nabýval na strategické důležitosti (na podzim '44 se tu kompletovalo 8-10 letounů denně) a nebyl ani zdaleka dokončen, počítalo se dokonce s ražbou nových štol a doposud není zcela vyjasněno, jaké plány nacisté v souvislosti s Dianou rozvíjeli (a jaké z části uskutečnili). Vnitropodnikovou dopravu členitým údolím mezi jednotlivými etapami výroby zajišťovala v první řadě 600 mm úzkorozchodná drážka, na níž se kniha zaměřuje především. Ne nadarmo ale dostala publikace podtitul "Z historie železniční trati Brno - Havlíčkův Brod" - téměř půl obsahu dokumentuje válečný vývoj i poválečnou dostavbu samotné trati 250 v místech bývalé Diany, a že se jedná o úsek členitostí terénu nadmíru zajímavý. Krom třech tunelů vlastní letecké továrny se zde nacházejí ještě dva technicky zajímavě řešené mosty. Potěšující je i forma, jakou se autor k problematice staví - nechybí velké množství (přes tři stovky) dobových i současných fotografií, vzpomínky pamětníků ani technické nákresy (viadukt v Dolních Loučkách je dokonce vyveden na samostatné příloze).

Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBU



Dostupné zdroje

Databázeknih.cz


Přidat komentář a hodnocení

Od: (127.0.0...)