Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.

Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 2908352 obálek a 878396 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.

Registrovat »    Zapomenuté heslo?

Accounting for Tastes



Rok: 1996
ISBN: 9780674543560
OKCZID: 110943776

Citace (dle ČSN ISO 690):
BECKER, Gary S. Accounting for tastes [elektronický zdroj]. Cambridge, MA: Harvard University Press, 1996. viii, 268 p.


Anotace

 

Economists generally accept as a given the old adage that there's no accounting for tastes. Nobel Laureate Gary Becker disagrees, and in this lively new collection he confronts the problem of preferences and values: how they are formed and how they affect our behavior. He argues that past experiences and social influences form two basic capital stocks: personal and social. He then applies these concepts to assessing the effects of advertising, the power of peer pressure, the nature of addiction, and the function of habits. This framework promises to illuminate many other realms of social life previously considered off-limits by economists.


Dostupné zdroje

Amazon


Přidat komentář a hodnocení

Od: (127.0.0...)