Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.
Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 2907389 obálek a 877850 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.
Digital Play: The Interaction of Technology, Culture, and Marketing | |||||
Rok: 2003 Hodnocení: 5.0 / 5 (6 hlasů) AnotaceDigital Play is a major study of the video and computer game industry, from its origins as a minor spin-off of the military-industrial complex to its contemporary position as a major global media business as big as Hollywood. It discusses how interactive games affect theoretical debates about the information society, gives an historical account of the rise and fall of companies such as Atari, Nintendo, and Sega and of today's savage competition between Microsoft and Sony, and offers critical analysis of gender and violence in games, the marketing strategies of game companies, intellectual property and work in the game industry, and the problems and possibilities of on-line games. Digital Play is a book for anyone interested in the cutting edge of virtual culture, or in a digital business that is transforming everyday life. Dostupné zdroje
|