Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.

Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 2905792 obálek a 876817 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.

Registrovat »    Zapomenuté heslo?

Branding Democracy (Frontiers in Political Communication)



Rok: 2010
ISBN: 9781433105319
OKCZID: 110942507


Anotace

 

Branding Democracy: U.S. Regime Change in Post-Soviet Eastern Europe is a study of the uses of systemic propaganda in U.S. foreign policy. Moving beyond traditional understandings of propaganda, Branding Democracy analyzes the expanding and ubiquitous uses of domestic public persuasion under a neoliberal regime and an informational mode of development and its migration to the arena of foreign policy. A highly mobile and flexible corporate-dominated new informational economy is the foundation of intensified Western marketing and promotional culture across spatial and temporal divides, enabling transnational interests to integrate territories previously beyond their reach. U.S. democracy promotion and interventions in the Eastern European color revolutions in the early twenty-first century serve as studies of neoliberal state interests in action. Branding Democracy will be of interest to students of U.S. and European politics, political economy, foreign policy, political communication, American studies, and culture studies.


Dostupné zdroje

Amazon


Přidat komentář a hodnocení

Od: (127.0.0...)