Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.

Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 3150940 obálek a 950590 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.

Registrovat »    Zapomenuté heslo?

A market theory of money

Autor: Hicks, John Richard
Rok: 1989.
ISBN: 9780198287247
OKCZID: 110035549
Vydání: 1st ed.

Citace (dle ČSN ISO 690):
HICKS, John Richard. A market theory of money. 1st ed. Oxford: Clarendon Press, 1989. viii, 142 s.


Anotace

In this book Nobel Laureate Sir John Hicks draws together the common threads of over fifty years of writing on monetary economics into a succinct statement of the fundamentals of monetary theory. Confronting the failure of both standard classical and neoclassical theory to fill the gap between monetary and non-monetary economics, he posits an idea of competitive markets that can be linked to the monetary sector, and explains the way in which economic theory has been adjusted to reflect developments in the real economy.


Dostupné zdroje

Přidat komentář a hodnocení