Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.
Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 3150284 obálek a 950589 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.
Autor: Klein, Michael
Rok: 2005
ISBN: 9780821362280
OKCZID: 110070282
Vydání: 1st print.
Citace (dle ČSN ISO 690):
KLEIN, Michael. The market for aid. 1st print. Washington: International Finance Corporation, 2005. vii, 143 s.
Hodnocení:
2.0 / 5
(6 hlasů)
In an accessible style Michael Klein and Tim Harford analyze some of the hot topics in the aid industry today. They argue that the aid industry is changing, old models of aid are under pressure, and both donors and recipients will ask more and more of aid agencies in the future. The chaos of competition and the search for new ideas are frightening to some and risk harming the people whom the industry is supposed to benefit. Yet at the same time there is a tremendous opportunity for harnessing competition to improve performance and find better ways of helping the poor. Klein and Harford argue for rigorous methods of evaluation and creative use of the private sector to produce a more effective aid industry in which new experiments are encouraged.