Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.
Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 3150940 obálek a 950590 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.
Autor: Lewis, Lisa A.
Rok: 1992
ISBN: 9780415078207
OKCZID: 110090537
Hodnocení:
4.0 / 5
(6 hlasů)
This fascinating collection of essays explores the relationship between fans and their adored media products. Examining fandom as a distinct form of cultural activity, an eminent list of contributors discuss a range of topics. ``Defining Fandom'' assesses the economic, cultural, political, and theoretical positioning of fans. ``Fandom and Gender'' examines the hysterical female response to the Beatles, female fantasies of Elvis and ``groupies.'' ``Fans and Industry'' considers the extent to which the television industry regards fans as valuable to their enterprise. ``Production by Fans'' looks at fans as producers of popular culture (fan letters to pop stars and music production by science fiction fans).