Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.
Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 3150311 obálek a 950589 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.
Rok: 2003
ISBN: 9780130384966
OKCZID: 110114169
Citace (dle ČSN ISO 690):
SCHUNK, Dale H. Learning theories: an educational perspective. 4th ed. Upper Saddle River, N.J.: Pearson, c2004. xii, 532 s.
Hodnocení:
5.0 / 5
(6 hlasů)
Through its succinct yet thorough overviews of current behavioral, cognitive and developmental theories, this book explores the many ways in which learning principles can be applied in a variety of educational settings, with a diverse population of learners. It features down-to-earth language, clear explanations, and specific examples of abstract concepts. The author examines the relationship between learning and other topics of importance to educators-development, motivation, instruction, and self-regulation. A detailed glossary of more than 300 technical terms facilitates understanding, and a bibliography with more than 1,100 references encourages self-study. For future and in-service teachers with a minimal psychology background.