Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.
Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 3150518 obálek a 950589 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.
Autor: Jhally Sut
Rok: 1990
ISBN: 9780415903530
ISBN: 9780312002114
OKCZID: 110297314
Citace (dle ČSN ISO 690):
JHALLY, Sut. The codes of advertising: fetishism and the political economy of meaning in the consumer society. New York: Routledge, 1990. ix, 225 p.
Hodnocení:
3.0 / 5
(6 hlasů)
This book examines the commercial speech of advertising as a cultural phenomenon whose social significance far exceeds its economic influence. Jhally argues that by selling viewing time to advertisers, television converts audiences into laborers who ``work'' for the media in the same way that workers do in a factory. By watching commercial messages on TV, viewers actively create symbolic meaning, but also generate profit for the media in return for the wage of entertainment.