Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.

Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 3147672 obálek a 949973 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.

Registrovat »    Zapomenuté heslo?

Gender před tabulí : etnografický výzkum genderové reprodukce v každodennosti školní třídy

Autor: Lucie Jarkovská
Rok: 2014
ISBN: 9788074191190
NKP-CNB: cnb002434262
OCLC Number: (OCoLC)872336926
OKCZID: 112200283

Knihovny.cz    Půjčte si tento titul v knihovně přes portál Knihovny.cz

Citace (dle ČSN ISO 690):
JARKOVSKÁ, Lucie. Gender před tabulí: etnografický výzkum genderové reprodukce v každodennosti školní třídy. Vyd. 1. Praha :, Brno: Sociologické nakladatelství (SLON) ;, Masarykova univerzita, 2013, 195 s. Studie, sv. 96. ISBN 978-80-7419-119-0.

Hodnocení: 4.5 / 5 (6 hlasů)


Anotace

Studie je výsledkem etnografického výzkumu ve školní třídě, který se zaměřoval na (re)produkci genderu v každodennosti školního kolektivu. Vychází z etnometodologické perspektivy a je inspirována poststrukturalistickými studiemi dětství a genderu. Výzkum byl realizován v šesté třídě základní školy jako etnografické pozorování v hodinách rodinné, výtvarné a hudební výchovy. Studie reprezentuje komplexní pohled na genderovou reprodukci na různých úrovních, a to 1) na úrovni každodenních interakcí (doing gender), 2) v rovině diskursu a umísťování jedinců v rámci diskursu a 3) v rovině individuálních identit a významů, které genderu připisují samy děti. Předává škola holkám a klukům kromě znalostí matematiky, češtiny a přírodopisu také predispozice k nerovnému postavení ve společnosti? Je možné při výuce docílit genderově citlivého přístupu? Jak zajistit, aby citlivá výchova fungovala v kontextu společnosti, která genderově citlivá není? Skládá se dětský kolektiv jen z hodných a pečlivých dívek a ze zlobivých a nezodpovědných chlapců? Jakou roli hraje ve třídě to, že je někdo Romka a někdo Ukrajinec? Co sděluje dětem mezi řádky výklad v hodinách sexuální výchovy? Chtěli by se kluci narodit jako holky a holky jako kluci? Co by jim to přineslo? Jak se dětem líbí pohádky, ve kterých princezna zachrání prince?

Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz



Dostupné zdroje

Přidat komentář a hodnocení


Seznam literatury