Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.
Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 3147672 obálek a 949973 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.
Autor: Jiří Vaníček, Blanka Bejdáková, Liběna Jarolímková
ISBN: 9788024524368
NKP-CNB: cnb003421294
OKCZID: 128826958
Půjčte si tento titul v knihovně přes portál Knihovny.cz
Citace (dle ČSN ISO 690):
VANÍČEK, Jiří. Nové trendy ve venkovském cestovním ruchu. Vydání první. Praha: Oeconomica, nakladatelství VŠE, 2021. 137 stran.
Venkovský cestovní ruch je nejšetrnější formou cestovního ruchu. Hlavní důvod spočívá v tom, že na rozdíl od městského cestovního ruchu má charakter individuálního cestovního ruchu a ve většině případů mu nehrozí masový charakter, a tedy ani overturismus. Je to dáno také tím, že je obvykle rozprostřen do většího území a v chráněných přírodních atraktivitách je často regulován jak z hlediska počtu návštěvníků, tak z hlediska vyhrazených lokalit návštěvníkům přístupných. Do některých lokalit lze dokonce chodit jen s průvodcem. Cílem této publikace je popsat základní formy venkovského cestovního ruchu a jejich přednosti a nevýhody. Pro venkovský cestovní ruch je důležité řešit i dostupnost pro všechny skupiny obyvatel, tedy pro rodiny s malými dětmi, návštěvníky s fyzickým nebo mentálním handicapem i pro seniory, pro které je tato forma cestovního ruchu zvlášť vhodná. Součástí publikace jsou specifika podnikání ve venkovském cestovním ruchu i politika vlád zemí na podporu venkovského cestovního ruchu a ochranu venkovského prostoru. Vedle přírody patří k venkovskému cestovnímu ruchu i specifické formy kulturního dědictví, ať už jde o architekturu, či o specifické formy nehmotného kulturního dědictví. V současné době jsou i pro venkovský cestovní ruch důležité digitalizace v oblasti nabídky prostřednictvím internetu, tvorba rezervačních systémů, formy online marketingu atd. Podobně jako u všech dalších forem cestovního ruchu je nutné řešit udržitelnost cestovního ruchu v souladu s principy udržitelného rozvoje, tedy „chovejme se tak, aby krásy venkovského prostoru byly zachovány i dalším generacím“.