Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.
Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 3150393 obálek a 950589 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.
Autor: Maria Vašutová
ISBN: 9788073294885
NKP-CNB: cnb003587818
OKCZID: 129235347
Půjčte si tento titul v knihovně přes portál Knihovny.cz
Odborná kniha s názvem PORADENSTVÍ v pedagogicko-psychologické a sociální práci autorky Marii Vašutové je určena rodičům, a především studentům učitelství v rámci primárního, sekundárního a terciárního vzdělávání i dalším pracovníkům pomáhajících profesí, kteří se zabývají jedinci v období dětství a dospívání. Poslouží též jako poznatkový základ dalším pedagogickým a nepedagogickým pracovníkům. Text publikace je rozdělen do 15 hlavních kapitol zaměřených na poradenské, psychologické, pedagogické a sociální problémy, potíže, odchylky a poruchy u dětí a adolescentů. První kapitoly se věnují poradenství, aplikované teoretické disciplíně a odborné, specializované poradenské činnosti zkoumající možnosti vhodné pomoci lidem s nesnázemi krátkodobého i dlouhodobého charakteru. Vymezuje poradenskou psychologii jako aplikovanou mezioborovou disciplínu, která využívá informace z pediatrie, psychiatrie, neurologie a z dalších oborů. Obsahem okruhu poradenství je historický exkurz do oblasti výchovné a poradenské péče. Následuje vymezení péče institucionální a náhled do školských poradenských zařízení a pracovišť, speciálně pedagogických center a středisek výchovné péče. Pozornost je věnována i osobnostem pracovníků pomáhajících profesí (výchovným poradcům, učitelům, speciálním pedagogům, školním metodikům prevence, psychologů), dále pak náhradní výchovné péči, sociální práci jako profesionální aktivitě směrované na pomoc jednotlivcům nebo skupinám, na pedopsychiatrickou péči a poradenskou diagnostiku. Součástí textu je periodizace psychického vývoje a charakteristika jednotlivých životních etap v období dětství a dospívání z pohledu ontogenetické psychologie. Další kapitoly se věnují jednotlivým poruchám a obtížím: dětem a dospívajícím se speciálními vzdělávacími potřebami, nadaným dětem, dětem s pervazivními vývojovými poruchami, se zdravotním postižením, s mentální retardací, s duševními a behaviorálními poruchami. Poslední dvě kapitoly jsou věnovány somatickým a psychickým závislostem na psychoaktivních látkách a též vlivu internetu a virtuálního prostředí na vývoj a chování dětí a dospívajících.