Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.
Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 3150393 obálek a 950589 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.
Autor: Karel Pichlík, Lenka Pichlíková-Burke, Andrea Jochmanová
ISBN: 9788070286142
NKP-CNB: cnb003661859
OKCZID: 129317768
Půjčte si tento titul v knihovně přes portál Knihovny.cz
Veřejnosti dosud neznámá kniha českého historika a jednoho z čelních osobností Charty 77, Karla Pichlíka (1928–2001), nazvaná čechovovsky Tři sestry, vznikala za složitých podmínek normalizace. Její autor už v roce 1969 opustil Vojenský historický ústav a pracoval jako dělník u Vodních zdrojů. Práce, která tolik připomínala kočovné divadelní harcování dávných členů rodu jeho ženy Anny Hodkové (1928–2024), mu přes všechny limity umožňovala pohybovat se v mnoha koutech tehdejšího Československa. Z archivů měst a městeček, v nichž se pohyboval, sestavil v roce 1977 pečlivý obraz dějin herecké rodiny Peškových, jež svými kořeny spadala k prvním zakladatelským rodům spojených s divadelní aktivitou předávanou divákům od 2. poloviny devatenáctého století v českém jazyce. Potomci rodu pak patřili k významným, stylotvorným osobnostem Národního divadla v Brně – první ze sester, Ema Pechová (1869–1965) spojila svůj život s tanečníkem a hercem Ladislavem Pechem (1866–1942). V Brně, tehdy už v pevném svazku s profesionálním divadlem pokračovali Pechovi v rodinné herecké tradici. V ní pak navázala na brněnských scénách i jejich dcera Marie (1897–1978), hercem a režisérem byl i její muž Rudolf Walter (1894–1966), herečkou, režisérkou a divadelní organizátorkou byla i jejich dcera Olga (1922–2001), provdaná za scénografa a výtvarníka Milana Zezulu (1921–1992). Nejznámějším z této linie rodu je herec Ladislav Pešek (1906–1986), jehož paměti Tvář bez masky vyšly ovšem až v roce dokončení Pichlíkova strojopisu, proto s nimi autor nemohl pracovat.