Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.

Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 2896830 obálek a 875360 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.

Registrovat »    Zapomenuté heslo?

The cultural dimension of international business



Autor: Ferraro, Gary P.
Rok: c2002
ISBN: 9780130903273
OKCZID: 110383024
Vydání: 4th ed.

Citace (dle ČSN ISO 690):
FERRARO, Gary P. The cultural dimension of international business. 4th ed. Upper Saddle River: Prentice-Hall, c2002. x, 214 s.


Anotace

 

Preparing future American businessmen and women to understand and cope with the cultural dimension of their professions, this book demonstrates how the theory and insights of cultural anthropology can positively influence the conduct of international business. It explores (1) general concepts about culture that can be applied to any cross-cultural situation; (2) the nature of communication, both linguistic and nonverbal; (3) contrasting value systems; and (4) a wide variety of sources for locating culture-specific information. A conceptual approach provides readers with the necessary framework for understanding the cultural dimension of the international business arena. For individuals seeking to understand any cross cultural business encounter they have had in the past or might have in the future.


Dostupné zdroje

Amazon


Přidat komentář a hodnocení

Od: (127.0.0...)