Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.
Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 2904739 obálek a 876171 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.
How to differentiate instruction in mixed-ability classrooms | |||||
Autor: Carol A. Tomlinson AnotaceFor education courses in Educational Psychology, Advanced Educational Psychology, Differentiated Instruction, Inclusion/Mainstreaming, Mild/Moderate Disabilities Methods, or General Methods (K-12). This brief Merrill/ASCD text provides guidance, principles, and strategies for teachers who are interested in creating learning environments that address the diversity typical of mixed-ability classrooms. The text will help educators understand what differentiated instruction is, why it is appropriate for all learners, how to begin to plan for it, and how to become comfortable enough with student differences to make school comfortable for each learner in the classroom. Dostupné zdroje
|