Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.
Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 3150393 obálek a 950589 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.
Autor: Robert J. Marzano, Debra J. Pickering, Jane E. Pollock
Rok: 2004
ISBN: 9780131195035
OKCZID: 110082781
Citace (dle ČSN ISO 690):
MARZANO, Robert J. Classroom instruction that works: research-based strategies for increasing student achievement. Upper Saddle River: Pearson, 2005. VI, 178 s. Merrill education/ASCD college constructivist classrooms.
This is a perfect resource for all educators seeking research on the best strategies for raising student achievement through classroom instruction. A guide for educators of students in K-12, readers will find a wealth of research evidence, statistical data, and case studies. Nine categories of instructional strategies that maximize student learning are introduced, along with the pertinent information to understand and synthesize each: Studies in effect size and percentile gain units Guiding principles for using the strategies Classroom examples of model instructional practice Charts, frames, rubrics, organizers, and other tools--will help teachers to apply the strategies immediately in the classoom.
Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBU