Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.

Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 2904735 obálek a 876171 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.

Registrovat »    Zapomenuté heslo?

Media and Male Identity: The Making and Remaking of Men



Rok: 2006
ISBN: 9780230001671
OKCZID: 110010512

Citace (dle ČSN ISO 690):
MACNAMARA, Jim, ed. Media and male identity: the making and remaking of men. New York: Palgrave Macmillan, 2006. x, 234 s.


Anotace

 

Mass media portrayals of women have been identified as influential in shaping their self-image and self-esteem, as well as men's and societies' views of women. Comparatively few studies have examined mass media portrayals of men and male identity, and gender studies have often assumed these to be unproblematic. But, in a post-industrial era of economic, technological and social change, research shows mass media are projecting and propagating new images of male identity from Atlas Syndrome workaholics and 'deadbeat dads' to 'metrosexuals' and men with 'a feminine side', with potentially significant social implications. This book presents a landmark in-depth study of how mass media contribute to the making and remaking of male identity.


Dostupné zdroje

Amazon


Přidat komentář a hodnocení

Od: (127.0.0...)