Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.

Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 2898355 obálek a 875572 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.

Registrovat »    Zapomenuté heslo?

No space, no choice, no jobs, no logo



Autor: Klein, Naomi
Rok: 2002
ISBN: 9780312421434
OKCZID: 110138936
Vydání: 1st ed.

Citace (dle ČSN ISO 690):
KLEIN, Naomi. No space, no choice, no jobs, no logo. New York: Picador, 2002. xxiii, 501 s.

Hodnocení: 4.0 / 5 (6 hlasů)


Anotace

 

Once a poster boy for the new economy, Bill Gates has become a global whipping boy.The Nike swoosh is quickly losing its cachet, equated now with sweatshop labor. Teenage McDonald's workers are joining the Teamsters. What's going on? NO LOGO explains why some of the most revered brands in the world are finding themselves on the wrong end of a spray-can, a computer hack, or an international anti-corporate campaign. NO LOGO uncovers a betrayal of the central promises of the information age: choice, interactivity, and increased freedom.Instead, job security and consumer choice have been swallowed whole by companies who enlist us as their human billboards and spokesmen.Equal parts cultural analysis, political manifesto, mall-rat memoir, and journalistic expose, NO LOGO is the first book that both uncovers the sins of corporations run amok and explores and explains the new resistance that will change consumer culture in the 21st century.


Dostupné zdroje

Amazon


Přidat komentář a hodnocení

Od: (127.0.0...)