Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.
Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 3150518 obálek a 950589 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.
Rok: 1994
ISBN: 9780387942889
OKCZID: 110508133
Citace (dle ČSN ISO 690):
GLAESER, Georg. Fast algorithms for 3D-graphics. New York: Springer-Verlag, c1994. xi, 306 s. +.
The aim of this book is to provide a mathematical background to techniques in computer graphics, to develop a graphics program in C implementing these techniques, and to illustrate the use of C stressing portability and speed. As a result, many students and professionals will find this presentation will give them a thorough understanding of the most fundamental algorithms in graphics programming as well as to provide with them a usable graphics package. Readers are assumed to be moderately familiar with programming though all type definitions, global variables, and macros are described thoroughly before their first applications. Whilst ray-tracing is not covered, the book does cover: hidden surfaces, shadows, reflections, patterns, and modelling curves and surfaces.