Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.

Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 2891170 obálek a 872966 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.

Registrovat »    Zapomenuté heslo?

Stardom : industry of desire



Rok: 1991
ISBN: 9780415052177
OKCZID: 110224649
Vydání: First published

Citace (dle ČSN ISO 690):
GLEDHILL, Christine, ed. Stardom: industry of desire. First published. London: Routledge, 1991. xx, 340 stran.


Anotace

 

Newspapers, magazines, TV talk shows, album covers--all display a proliferation of film star images. In the past we have tended to see celebrities as cogs in a mass entertainment industry selling desires and ideologies. But since the 1970s, new approaches have explored the active role of the star in producing meanings, pleasures and identities for a diversity of audiences. Stardom brings together some of the best recent writing which represents these new approaches. Drawn from film history, sociology, textual analysis, audience research, psychoanalysis and cultural politics, the essays raise important questions for the politics of representation, the impact of the star on society and the cultural limitations and possibilities of stars.


Dostupné zdroje

Amazon


Přidat komentář a hodnocení

Od: (127.0.0...)