Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.

Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 2894094 obálek a 874519 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.

Registrovat »    Zapomenuté heslo?

Media and power



Autor: Curran, James
Rok: 2002
ISBN: 9780415077408
OKCZID: 110023541

Citace (dle ČSN ISO 690):
CURRAN, James. Media and power. 1st publ. New York, NY: Routledge, 2002. x, 308 s. Communication and society.


Digitální objekty

Univerzita Karlova (dostupné pouze v této knihovně)



Anotace

 

What kind of influence do the media have in society? Are they agencies of freedom and control in social welfare democracies? Critical media studies is in a state of ferment. Studies exposing class bias in the media have given way to a stress on the ambivalence and inconsistency of media representations of the world. Above all, the questioning of the totalizing themes of marxism has undermined many of the established terms of reference of critical guide to the debates that are causing researchers to question old models of understanding the media and to seek new ones. Using both case studies and overviews, James Curran poses and answers a wealth of important questions about the role of the media, dividing his discussion into three main areas - Media Influence, Media Organizations and Media and Society.


Dostupné zdroje

Amazon


Přidat komentář a hodnocení

Od: (127.0.0...)