Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.

Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 3150518 obálek a 950589 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.

Registrovat »    Zapomenuté heslo?

Media ethics

Rok: 1998.
ISBN: 9780415168380
ISBN: 9780415168373
OKCZID: 110053761
Vydání: 1st pub.

Citace (dle ČSN ISO 690):
KIERRAN, Matthew., ed. Media ethics. 1st pub. London: Routledge, 1998. xv, 187 s.


Anotace

Concerns about the role and responsibilities of the media have become an increasingly important part of public debate. Media Ethics brings together philosophers, academics and media professionals to debate pressing ethical and moral questions for journalists and the media and to examine basic notions such as truth, virtue, privacy, rights, offense, harm, and freedom. The contributors explore questions of impartiality and objectivity, the ethics of political journalism, the regulation of privacy and media intrusion and the justification for censorship. They discuss the relationship between journalism and public relations, war reporting and military propaganda in the Gulf War, media portrayals of sex and violence, and photojournalism and the tabloid press. Contributors include: David Archand, Martin Bell, Andrew Belsey, Noel Carrol, Ian Cram, Anthony Ellis, Gordon Graham, Bob Franklin, Richard Keeble, Matthew Kieran, Brian McNair, Mary Midgley, Rod Pilling, and Nigel Warburton.


Dostupné zdroje

Přidat komentář a hodnocení