Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.

Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 2896830 obálek a 875360 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.

Registrovat »    Zapomenuté heslo?

Media Sport Stars: Masculinities and Moralities



Rok: 2001
ISBN: 9780415170383
OKCZID: 110353446

Citace (dle ČSN ISO 690):
WHANNEL, Garry. Media sports stars: masculinities and moralities. 1st pub. London: Routledge, 2002. xii, 268 s.


Anotace

 

Media Sport Stars considers how masculinity and male identity are represented through images of sport and sport stars. From the pre-radio era to today's specialist TV channels, newspaper supplements and websites, Gary Whannel traces the growing cultural importance of sport and sportmen, showing how the very practices of sport are still bound up with the production of masculinities. Focusing on figures like Muhammad Ali and David Beckham, Whannel shows how growing media coverage has helped produce a sporting system, and examines how modern celebrity addresses the issues of race and nation, performance and identity, morality and violence.


Dostupné zdroje

Amazon


Přidat komentář a hodnocení

Od: (127.0.0...)