Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.
Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 2891754 obálek a 873249 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.
Making sense of television : the psychology of audience interpretation | |||||
Autor: Sonia M. Livingstone AnotaceTaking the soap opera as a case study, this book explores the "parasocial interaction" people engage in with television programs. It looks at the nature of the "active viewer" and the role of the text in social psychology. It also investigates the existing theoretical models offered by social psychology and other discourses. This second edition takes into account recent research work and theoretical developments in fields such as narrative psychology, social representation theory and ethnographic work on audiences, and looks at the developing role of audience research. Dostupné zdroje
|