Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.

Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 2891754 obálek a 873249 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.

Registrovat »    Zapomenuté heslo?

Making sense of television : the psychology of audience interpretation



Autor: Sonia M. Livingstone
Rok: 1998
ISBN: 9780415185363
OKCZID: 110202477

Citace (dle ČSN ISO 690):
LIVINGSTONE, Sonia M. Making sense of television: the psychology of audience interpretation. Second edition. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 1998. xi, 212 stran. International series in social psychology.


Anotace

 

Taking the soap opera as a case study, this book explores the "parasocial interaction" people engage in with television programs. It looks at the nature of the "active viewer" and the role of the text in social psychology. It also investigates the existing theoretical models offered by social psychology and other discourses. This second edition takes into account recent research work and theoretical developments in fields such as narrative psychology, social representation theory and ethnographic work on audiences, and looks at the developing role of audience research.


Dostupné zdroje

Amazon


Přidat komentář a hodnocení

Od: (127.0.0...)