Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.

Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 2904735 obálek a 876171 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.

Registrovat »    Zapomenuté heslo?

Introducing social semiotics



Autor: Theo Van Leeuwen
Rok: 2004
ISBN: 9780415249447
OKCZID: 110021834

Citace (dle ČSN ISO 690):
VAN LEEUWEN, Theo. Introducing social semiotics. 1st publ. London: Routledge, 2005, 301 s. ISBN 0-415-24944-9.


Anotace

 

Introducing Social Semiotics uses a wide variety of texts including photographs, adverts, magazine pages and film stills to explain how meaning is created through complex semiotic interactions. Practical exercises and examples as wide ranging as furniture arrangements in public places and advertising jingles, provide readers with the knowledge and skills they need to be able to analyze and also produce successful multimodal texts and designs.The book traces the development of semiotic resources through particular channels such as the history of the Press and advertising; and explores how and why these resources change over time, for reasons such as advancing technology.Featuring a full glossary of terms, exercises, discussion points and suggestions for further reading, Introducing Social Semiotics makes concrete the complexities of meaning making and is essential reading for anyone interested in how communication works.


Dostupné zdroje

Amazon


Přidat komentář a hodnocení

Od: (127.0.0...)
 
 
 

Seznam literatury