Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.

Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 2906456 obálek a 877214 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.

Registrovat »    Zapomenuté heslo?

Point of Purchase: How Shopping Changed American Culture



Rok: 2003
ISBN: 9780415945974
NKP-CNB: boa001-muni.000869556
OKCZID: 110228832

Citace (dle ČSN ISO 690):
ZUKIN, Sharon. Point of purchase: how shopping changed American culture. New York: Routledge, 2004. 325 s.

Hodnocení: 5.0 / 5 (6 hlasů)


Anotace

 

This accessible, smart, and expansive book on shopping's impact on American life is in part historical, stretching back to the mid-19th century, yet also has a contemporary focus, with material on recent trends in shopping from the internet to Zagat's guides. Drawing inspiration from both Pierre Bourdieu's work and Walter Benjamin's seminal essay on the shopping arcades of 19th-century Paris, Zukin explores the forces that have made shopping so central to our lives: the rise of consumer culture, the never-ending quest for better value, and shopping's ability to help us improve our social status and attain new social identities.


Dostupné zdroje

Amazon


Přidat komentář a hodnocení

Od: (127.0.0...)