Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.

Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 2895566 obálek a 875351 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.

Registrovat »    Zapomenuté heslo?

Cognitive-Behavioral Interventions in Educational Settings: A Handbook for Practice



Autor: Mennuti, Rosemary B., 1947-
Rok: 2005
ISBN: 9780415950398
OKCZID: 110684260

Citace (dle ČSN ISO 690):
MENNUTI, Rosemary B., ed., FREEMAN, Arthur, ed. a CHRISTNER, Ray W., ed. Cognitive-behavioral interventions in educational settings: a handbook for practice. New York: Routledge, 2006. xix, 454 s.


Anotace

 

This text applies Cognitive Behavior Therapy (CBT) to use in school settings, presenting the first comprehensive integration of theory with specific intervention strategies and techniques designed for work in school. An essential reference text for mental health professionals working closely with school officials, it is also useful as a resource for school psychologists, guidance counselors, pupil personnel support staff, school social workers and clinical psychologists. Chapters are organized around topics such as anxiety, depression, eating disorders, peer aggression and bullying, ADHD, and parent consultation, and include assessment tools, tips and strategies, intervention techniques, and case studies. Including contributions from a renowned group of scholars and practitioners, this collection represents a standard upon which future progress can be built.


Dostupné zdroje

Amazon


Přidat komentář a hodnocení

Od: (127.0.0...)