Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.

Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 3150393 obálek a 950589 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.

Registrovat »    Zapomenuté heslo?

The video game theory reader. 2

Autor: Bernard Perron, Mark J. P. Wolf
Rok: 2008
ISBN: 9780415962834
OKCZID: 110264731

Citace (dle ČSN ISO 690):
PERRON, Bernard, ed. a WOLF, Mark J. P., ed. The video game theory reader. London: Routledge, c2009. xix, 430 s.


Anotace

The Video Game Theory Reader 2 picks up where the first Video Game Theory Reader (Routledge, 2003) left off, with a group of leading scholars turning their attention to next-generation platforms-the Nintendo Wii, the PlayStation 3, the Xbox 360-and to new issues in the rapidly expanding field of video games studies. The contributors are some of the most renowned scholars working on video games today including Henry Jenkins, Jesper Juul, Eric Zimmerman, and Mia Consalvo. While the first volume had a strong focus on early video games, this volume also addresses more contemporary issues such as convergence and MMORPGs. The volume concludes with an appendix of nearly 40 ideas and concepts from a variety of theories and disciplines that have been usefully and insightfully applied to the study of video games.


Dostupné zdroje

Přidat komentář a hodnocení