Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.
Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 3147233 obálek a 949778 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.
Autor: Rudolf Arnheim
Rok: 2004
ISBN: 9780520243835
OKCZID: 110279484
Citace (dle ČSN ISO 690):
ARNHEIM, Rudolf. Art and visual perception: a psychology of the creative eye. London: University of California Press, 1997. x, 508 s.
Since its publication fifty years ago, this work has established itself as a classic. It casts the visual process in psychological terms and describes the creative way one's eye organizes visual material according to specific psychological premises. In 1974 this book was revised and expanded, and since then it has continued to burnish Rudolf Arnheim's reputation as a groundbreaking theoretician in the fields of art and psychology. Illustrations: 281 b/w illustrations