Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.

Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 2895052 obálek a 875008 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.

Registrovat »    Zapomenuté heslo?

Education and Identity in Rural France: The Politics of Schooling (Cambridge Studies in Social and Cultural Anthropology)



Rok: 1996
ISBN: 9780521483124
OKCZID: 110035288

Citace (dle ČSN ISO 690):
REED-DANAHAY, Deborah. Education and identity in rural France: the politics of schooling. 1st pbk. ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2004. xiii, 237 s. Cambridge studies in social and cultural anthropology.


Anotace

 

Drawing on an ethnographic study of a remote community in the Auvergne, Dr. Reed-Danahay challenges conventional views about the operation of the French school system. She shows how parents subvert and resist the ideological messages of the teachers, and describes the ways in which a sense of local difference is sustained and valued, even in the official educational discourse. A significant contribution to the anthropology of education, this book offers fresh insights into the ways in which French culture is transmitted to the coming generation. Dr. Reed-Danahay also provides lucid and critical discussions of sociological theories on education, including those of Bourdieu.


Dostupné zdroje

Amazon


Přidat komentář a hodnocení

Od: (127.0.0...)