Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.

Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 2897955 obálek a 875375 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.

Registrovat »    Zapomenuté heslo?

The New Public: Professional Communication and the Means of Social Influence (Cambridge Cultural Social Studies)



Rok: 1997
ISBN: 9780521484930
OKCZID: 110319215

Citace (dle ČSN ISO 690):
MAYHEW, Leon H. The new public: professional communication and the means of social influence. 1st pub. Cambridge: Cambridge University Press, 1997. xi, 332 s. Cambridge cultural social studies.


Anotace

 

Professional specialists have come to dominate public communication, and the modern public of the Enlightenment has been replaced by a "New Public", subject to mass persuasion through systematic advertising, lobbying, and other forms of media manipulation. Leon Mayhew examines this sociological development in terms of discourse and social influence, offering an original theory that bridges Talcott Parsons and JÜrgen Habermas. He concludes that the present social order is unstable because good-faith, two-way discourse has been undermined.


Dostupné zdroje

Amazon


Přidat komentář a hodnocení

Od: (127.0.0...)