Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.

Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 3150311 obálek a 950589 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.

Registrovat »    Zapomenuté heslo?

Ageing and Popular Culture

Rok: 1999
ISBN: 9780521551502
OKCZID: 110031103

Citace (dle ČSN ISO 690):
BLAIKIE, Andrew. Ageing and popular culture. 1st pub. Cambridge: Cambridge University Press, c1999. xi, 247 s.


Anotace

Social theorists have yet to assess the cultural implications of population aging. This book traces the historical emergence of stereotypes of retirement and documents their latter-day dissolution, making striking use of visual sources, especially photography. Policy perceptions, media images and popular understandings are shown to suggest that the extended leisure phase known as the Third Age is breaking down old barriers between mid and later life. However, as the "gray market" perpetuates the quest for eternal youth, the biological realities of deep old age present an increasingly difficult challenge.


Dostupné zdroje

Přidat komentář a hodnocení