Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.

Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 2909513 obálek a 879132 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.

Registrovat »    Zapomenuté heslo?

Culture and Agency: The Place of Culture in Social Theory



Rok: 1996
ISBN: 9780521564410
OKCZID: 110700625

Citace (dle ČSN ISO 690):
ARCHER, Margaret Scotford. Culture and agency: the place of culture in social theory. Rev. ed. Cambridge: Cambridge University Press, 1996. 351 s.


Anotace

 

This is a revised edition of Margaret Archer's Culture and Agency (CUP, 1988), a seminal contribution to social theory and the case for the role of culture in sociological thought. Described as "a timely and sophisticated treatment", the book showed that the "problems" of culture and agency and structure and agency could be solved using the same analytical framework. The revised edition contextualizes the argument in 1990s sociology and links it to Professor Archer's latest book, Realist Social Theory: The Morphogenetic Approach (CUP, 1995).


Dostupné zdroje

Amazon


Přidat komentář a hodnocení

Od: (127.0.0...)