Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.
Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 3150311 obálek a 950589 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.
Autor: Celce-Murcia Marianne
Rok: c2000
ISBN: 9780521648370
OKCZID: 110051509
Citace (dle ČSN ISO 690):
CELCE-MURCIA, Marianne. Discourse and context in language teaching: a guide for language teachers. 1st ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2000. viii, 279 s.
This book recommends that language teachers incorporate an awareness of discourse and pragmatics in their teaching if they truly wish to implement a communicative approach in their classrooms. After two introductory chapters on discourse and pragmatics, the authors show how a discourse perspective can enhance the teaching of traditional areas of linguistic knowledge (pronunciation, grammar, and vocabulary) and the teaching of language processing skills (listening, reading, writing, and speaking). This awareness of discourse is then carried over to curriculum development, assessment, and classroom research. With discussion questions and activities at the end of each chapter, this book can be used in methods courses or in-service training programs.