Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.

Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 2905066 obálek a 876347 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.

Registrovat »    Zapomenuté heslo?

Art and Social Theory: Sociological Arguments in Aesthetics



Rok: 2004
ISBN: 9780745630380
OKCZID: 110135817

Citace (dle ČSN ISO 690):
HARRINGTON, Austin. Art and social theory: sociological arguments in aesthetics. Cambridge: Polity Press, 2004. vii, 237 s.


Anotace

 

Art and Social Theory provides a comprehensive introduction to sociological studies of the arts. It examines the central debates of social theorists and sociologists about the place of the arts in society and the social significance of aesthetics. provides a comprehensive introduction to sociological study of art; examines the central debates of social theorists and sociologists about the place of the arts in society and the social significance of aesthetics; discusses the meaning of the arts in relation to changing cultural institutions and socio-economic structures; explores questions of aesthetic value and cultural politics, taste and social class, money and patronage, ideology and utopia, myth and popular culture, and the meaning of modernism and postmodernism; presents lucid accounts of leading social theorists of the arts from Weber, Simmel, Benjamin, Kracauer and the Frankfurt School to Foucault, Bourdieu, Habermas, Baudrillard, Lyotard, Luhmann and Jameson.


Dostupné zdroje

Amazon


Přidat komentář a hodnocení

Od: (127.0.0...)