Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.

Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 2896830 obálek a 875360 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.

Registrovat »    Zapomenuté heslo?

Bollywood: Sociology Goes to the Movies



Rok: 2006
ISBN: 9780761934608
OKCZID: 110088678

Citace (dle ČSN ISO 690):
DUDRAH, Rajinder Kumar. Bollywood: sociology goes to the movies. New Delhi: Sage, 2006. 210 s.


Anotace

 

In recent years, Bollywood-the popular name for the Hindi cinema emanating from Mumbai, India-has received considerable attention in the global media. Why are people fascinated with Bollywood? What is the cultural significance of the films produced there? This book addresses such questions by taking the subject of sociology to the movies. More specifically, it rejuvenates a dormant dialogue within sociology about understanding the possible relationships between cinema, culture, and society. This is done through an interdisciplinary conversation with studies of the cinema drawn from film and media, and cultural studies. Replete with memorable examples and penetrating insights, this book Provides a comprehensive theoretical and empirical engagement with Bollywood cinema and its audiences Examines the role and representations of cultural icons in Bollywood films Discusses the Bollywood film industry as it develops in the era of globalization


Dostupné zdroje

Amazon


Přidat komentář a hodnocení

Od: (127.0.0...)