Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.
Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 3150393 obálek a 950589 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.
Autor: Thussu Daya Kishan
Rok: 2007
ISBN: 9780761968795
ISBN: 9780761968788
OKCZID: 110023548
Vydání: first published
Citace (dle ČSN ISO 690):
THUSSU, Daya Kishan. News as entertainment: the rise of global infotainment. first published. Los Angeles: Sage Publications, 2007. ix, 214 stran.
Richly detailed and empirically grounded, this first book-length study of infotainment and its globalization by a leading scholar of global communication, offers a comprehensive and critical analysis of this emerging phenomenon. Going beyond - both geographically and theoretically - the ‘dumbing down’ discourse, largely confined to the Anglo-American media, the book argues that infotainment may have an important ideological role, a diversion in which ‘soft news’ masks the hard realities of neo-liberal imperialism.