Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.

Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 3150518 obálek a 950589 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.

Registrovat »    Zapomenuté heslo?

Didaktik and/or curriculum : an international dialogue

Rok: 2002.
ISBN: 9780820433851
OKCZID: 110067262

Citace (dle ČSN ISO 690):
GUNDEM, Bjorg B., ed. a HOPMANN, Stefan, ed. Didaktik and/or curriculum: an international dialogue. New York: Lang, 1998. VII, 367 s. American university studies. Series 14, Education, vol. 41.


Anotace

With the increasing interdependence and harmonization of educational systems and achievement expectations, the necessity to cooperate across national borders and differences is becoming more evident. A serious problem that has not received sufficient attention arises from different concepts of the planning and implementation of teaching. Two basic models predominate internationally: the Anglo-Saxon tradition of curriculum and the Continental European tradition of Didaktik. Didaktik and/or Curriculum presents core issues of an international dialogue aiming at a comparative analysis of both traditions as an indispensable precondition for mutual understanding and successful cooperation.


Dostupné zdroje

Přidat komentář a hodnocení