Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.
Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 3150393 obálek a 950589 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.
Rok: 2005
ISBN: 9780826487087
OKCZID: 110080106
This book for the first time brings together Professor Pring's thoughts on the philosophy of education. His writings reflect a consistency of thought about educational theory and educational aims - and the consequence of both for the nature and practice of educational research. Professor Pring draws together the different themes, providing a distinctively philosophical perspective on educational theory and practice. This perspective challenges many of the ideas which underpin government policy, impoverish educational practice and weaken educational research in a way unacknowledged even by the research's most ardent critics.