Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.

Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 2906459 obálek a 877215 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.

Registrovat »    Zapomenuté heslo?

Communications Media, Globalization, and Empire



Autor: Boyd-Barrett, Oliver.
Rok: 2007
ISBN: 9780861966608
OKCZID: 110008610

Citace (dle ČSN ISO 690):
BOYD-BARRETT, Oliver., ed. Communications media, globalization and empire. Eastleigh: John Libbey, c2006. xii, 248 s.


Anotace

 

In Communications Media, Globalization, and Empire, an international team of experts analyze and critique the political economy of media communications worldwide. Their analysis takes particular account of the sometimes conflicting pressures of globalization and "neo-imperialism." The first is commonly defined as the dismantling of barriers to trade and cultural exchange and responds significantly to lobbying of the world’s largest corporations, including media corporations. The second concerns U.S. pursuit of national security interests as response to "terrorism," at one level and, at others, to intensifying competition among both nations and corporations for global natural resources.


Dostupné zdroje

Amazon


Přidat komentář a hodnocení

Od: (127.0.0...)