Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.

Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 2898355 obálek a 875572 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.

Registrovat »    Zapomenuté heslo?

What video games have to teach us about learning and literacy



Autor: James Paul Gee
Rok: 2004
ISBN: 9781403965387
OKCZID: 110013332

Citace (dle ČSN ISO 690):
GEE, James Paul. What video games have to teach us about learning and literacy. 1st pbk. ed. New York: Palgrave Macmillan, 2004. 225 s.


Anotace

 

One of America's most well-respected professors of education looks at the good that can come from playing video games-even violent ones. James Paul Gee is interested in the cognitive development that can occur when someone is trying to escape a maze, find a hidden treasure and, even, blast away an enemy with a high-powered rifle. Talking about his own video-gaming experience learning and using games as diverse as Lara Croft and Arcanum, Gee looks at major specific cognitive activities, from how individuals develop a sense of identity, to how one grasps meaning, picks a role model, or perceives the world. This is a ground-breaking book that takes up a new electronic method of education and shows the positive application it has for learning.


Dostupné zdroje

Amazon


Přidat komentář a hodnocení

Od: (127.0.0...)