Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.

Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 2896830 obálek a 875360 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.

Registrovat »    Zapomenuté heslo?

The interactional architecture of the language classroom: a conversation analysis perspective



Autor: Seedhouse, Paul
Rok: 2004.
ISBN: 9781405120098
OKCZID: 110323833

Citace (dle ČSN ISO 690):
SEEDHOUSE, Paul. The interactional architecture of the language classroom: a conversation analysis perspective. Malden, MA: Blackwell Publishing, 2004. xiv, 300 stran. Language learning. Monograph series.


Anotace

 

Winner of the MLA Kenneth W. Mildenberger Prize 2005This monograph provides a model of the organisation of L2 classroom interaction and a practical methodology for its analysis. The main thesis is that there is a reflexive relationship between pedagogy and interaction in the L2 classroom; this relationship is the foundation of its context-free architecture.Explains the basic principles of Conversation Analysis and reviews the literature on L2 classroom interaction. Portrays the reflexive relationship between the pedagogical focus of the interaction and the organisation of turn-taking, sequence and repair. Describes the overall organisation of L2 classroom interaction and illustrates the use of the analytical methodology. Considers how Conversation Analysis can contribute to the research agendas of Applied Linguistics and Second Language Acquisition.


Dostupné zdroje

Amazon


Přidat komentář a hodnocení

Od: (127.0.0...)