Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.

Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 2894094 obálek a 874519 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.

Registrovat »    Zapomenuté heslo?

Real-Time Volume Graphics



Rok: 2006
ISBN: 9781568812663
OKCZID: 110316598

Citace (dle ČSN ISO 690):
Real-time volume graphics. Wellesley, Mass.: A K Peters, c2006. xvii, 497 s.

Hodnocení: 5.0 / 5 (6 hlasů)


Anotace

 

In traditional computer graphics, 3D objects are created using high-level surface representations such as polygonal meshes, NURBS patches, or subdivision surfaces. However, these methods often do not account for light interaction that is taking place in the atmosphere or in the interior of an object. Contrary to surface rendering, volume rendering describes a wide range of techniques for generating images from 3D scalar data. These techniques generate high-quality images of volumetric objects in real time, including local and global illumination effects. This book provides the basic theory and practical examples needed to work with volume graphics by taking advantage of today's graphics hardware to produce stunning results in real time. The authors provide: a practical introduction to texture-based volume rendering; methods for integrating different aspects of light/matter interaction; global illumination techniques; optimization strategies; code samples - and more!


Dostupné zdroje

Amazon


Přidat komentář a hodnocení

Od: (127.0.0...)