Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.

Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 2896830 obálek a 875360 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.

Registrovat »    Zapomenuté heslo?

Between Marx and Coca-Cola: Youth Cultures in Changing European Societies, 1960-1980



Autor: Schildt, Axel, 1951-
Rok: 2006
ISBN: 9781845453336
OKCZID: 110120467

Citace (dle ČSN ISO 690):
Between Marx and Coca-Cola: youth cultures in changing European societies, 1960-1980. 1st pbk. ed. Editor Axel SCHILDT, editor Detlef SIEGFRIED. New York: Berghahn Books, 2007, c2006, 424 s. ISBN 978-1-84545-333-6.

Hodnocení: 5.0 / 5 (6 hlasů)


Anotace

 

In the 1960s and 1970s, Western Europe's "Golden Age," a new youth consciousness emerged which gave this period its distinctive character. Offering rich, new material, this volume challenges and moves beyond the easy conflation of European youth culture and "Americanization." It instead sets out to show, for the first time, how international developments fused with national traditions to produce specific youth cultures that then became the leading trendsetters of emergent postindustrial Western societies. This important new study presents a multifaceted portrait of European youth cultures, colored by differences in gender, class, and education, and explores the tension between emerging consumerism and growing politicization, succinctly expressed by Jean-Luc Godard in his 1965 pairing of "Marx and Coca-Cola."


Dostupné zdroje

Amazon


Přidat komentář a hodnocení

Od: (127.0.0...)