Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.

Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 2896830 obálek a 875360 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.

Registrovat »    Zapomenuté heslo?

O chorobách dětí školního věku: text k distančnímu studiu

( 1. díl )



Autor: Goldmann, Radoslav
Rok: 2005
ISBN: 9788024414904
ISBN: 9788024410951
NKP-CNB: cnb001633392
OCLC Number: (OCoLC)85165435
OKCZID: 110329792
Vydání: 1. vyd.

Citace (dle ČSN ISO 690):
GOLDMANN, Radoslav. O chorobách dětí školního věku: text k distančnímu studiu. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2005-2006. 4 sv. Texty k distančnímu vzdělávání v rámci kombinovaného studia.


Digitální objekty

Národní digitální knihovna (dostupné pouze v této knihovně)
Moravská zemská knihovna v Brně (dostupné pouze v této knihovně)



Související




Anotace

 

Tyto studijní texty, jak již vyplývá z názvu, jsou zaměřeny na problematiku onemocnění dětí školního věku a jsou určeny především pro studující vzdělávající se distanční formou studia. Jsou studijní oporou pro studenty studující pedagogické obory, ale jistě uspokojí i potřeby široké pedagogické a zdravotnické veřejnosti, v jejichž zájmu jsou znalosti z oblasti onemocnění dětí školního věku. Studijní text je členěn do tří hlavních kapitol, slovníku cizích slov, přehledu použité literatury a citovaných pramenů, seznamu obrázků, závěru a velice vhodně zařazeným profi lem autorů, jež poukazuje na jejich vysokou odbornost a erudici. První kapitola je věnována nemocem dýchací soustavy, jakožto nejčastěji se vyskytujícím se nemocem uvedené věkové kategorie. Druhá kapitola předkládá informace týkající se alergií, onemocněním se stále se zvyšující incidencí. Kapitola třetí popisuje velice závažnou problematiku nemocí krevního oběhu. Všechny kapitoly přehledně charakterizují nejčastější onemocnění z těchto kohort. Při popisu nemocí je užíváno jednotného schématu, jež podporuje trvalejší zapamatování a současně respektuje strukturu uváděnou v tradičních publikacích zabývajících se nemocemi dětského věku. Inspirující je stavba jednotlivých kapitol, jež umožňuje studentům aktivně se podílet na získávání potřebných znalostí, jelikož se v průběhu textu nachází řada relevantních odkazů na odbornou literaturu, otázek pro zamyšlení, úkolů i příkladů z praxe. V textu nejsou opomíjena upozornění pro pedagogy, která poukazují na možná hrozící rizika nemocí nebo poškození, se kterými se může pedagog setkat přímo na půdě školy a jejího okolí. Jelikož jsou prezentované informace představeny novým, atraktivním způsobem, se speciální strukturou, nacházejí se v úvodu „Doporučení pro práci se 98 studijním textem“. Tato doporučení citlivě upozorňují na vhodný způsob studia těchto textů a jsou podnětnou didaktickou pomůckou. Následně jsou uvedeny vysvětlivky k ikonám, jež provázejí celý text. Ikony jsou grafi cky vystižné, odpovídají svému významu a efektivně plní roli průvodce textem. Význam ikon je v celém textu stejný, což zjednodušuje práci s textem. Ikony jsou umístěny vedle hlavního sloupce, v tzv. popisném sloupci. Optimálně plní hlavní didaktické zásady. Vzhledem k menší rozsáhlosti publikace se zde nachází pouze část možných orgánových postižení a onemocnění. Na tyto studijní texty však navazuje publikace „O chorobách dětí školního věku II“, která je koncipována ve stejném duchu, se stejně vysokou odbornou přesností a vysokou didaktickou úrovní. II. díl je věnován nemocem trávicí soustavy a nemocem krve. V návaznosti budou vydány rovněž další díly týkající se této problematiky. Obě publikace splňují požadavky kladené pro texty, které jsou určeny pro distanční studium a jsou svou netradiční formou, nesugestivním, ale motivujícím způsobem významným přínosem pro studenty všech pedagogických oborů. Tyto studijní materiály nenahrazují konzultace s odborníky, ale mohou výrazným způsobem minimalizovat riziko neúspěchu při studiu uvedené problematiky. Jakožto dětská sestra a současně pedagog hodnotím tyto studijní materiály velice kladně.

Zdroj anotace: OKCZ - ANOTACE Z WEBU



Dostupné zdroje

Svaz českých nakladatelů a knihkupců


Přidat komentář a hodnocení

Od: (127.0.0...)