Vyhledávat v databázi titulů je možné dle ISBN, ISSN, EAN, č. ČNB, OCLC či vlastního identifikátoru. Vyhledávat lze i v databázi autorů dle id autority či jména.

Projekt ObalkyKnih.cz sdružuje různé zdroje informací o knížkách do jedné, snadno použitelné webové služby. Naše databáze v tuto chvíli obsahuje 2913107 obálek a 881084 obsahů českých a zahraničních publikací. Naše API využívá většina knihoven v ČR.

Registrovat »    Zapomenuté heslo?

Pohon: studijní modul 14



Autor: Draxler, Karel, Maršálek, Josef a České vysoké učení technické v Praze
Rok: 2005
ISBN: 9788072043682
NKP-CNB: cnb001577051
OCLC Number: (OCoLC)187295049
OKCZID: 110260224

Citace (dle ČSN ISO 690):
DRAXLER, Karel. Pohon: studijní modul 14. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2005. 87 s. Učební texty dle předpisu JAR-66.


Digitální objekty

Národní digitální knihovna (dostupné pouze v této knihovně)
Moravská zemská knihovna v Brně (dostupné pouze v této knihovně)



Anotace

 

Letadlové motory ve smyslu jejich současného použití jsou motory tepelnými, které jsou využívány pro pohon letadel těžších než vzduch, v odborné terminologii nazývaných letouny. Paliva, která se u těchto motorů používají, obsahují velké množství energie, která se uvolňuje hořením s vývinem velkého množství tepla. Tahová síla je ve své podstatě silou reakční a podle způsobu, jakým vznika, rozdělujeme motory na různé typy. Při prvním dobře zaznamenaném motorovém letu byl použit motor pístový. Odvěká touhá člověka vzlétnout a létat nezačala samozřejmě motorovým létáním, prvními byly létající stroje, letadla lehčí než vzduch. První vzlet člověka v balónu se uskutečnil v roce 1783. Od této významné události až do konce druhé poloviny 19. století bylo věnováno velké vývojové úsilí právě letadlům lehčím než vzduch... Z obsahu: Předmluva Turbínové motory - Historický vývoj letadlových motorů - Klasifikace letadlových motorů a popis činnosti používaných typů - Tepelná schémata používaných typů motorů - Konstrukční uspořádání používaných typů motorů - Tah a účinnost pohonné jednotky - Parametry letadlových motorů - Systémy elektronického řízení motoru se zahrnutím regulace dodávky paliva Systémy indikace práce motoru - Rozdělení měřených motorových veličin - Měření teploty výstupních plynů a teploty hlav válců - Měření teploty rotorových lopatek turbiny pomocí pyrometru - Měření otáček motoru - Měření tlakového poměru - Měření tlaku oleje, paliva a plnicího tlaku - Měření teploty oleje a paliva - Měření průtoku paliva - Měření krouticího momentu Kontrolní otázky k textu Použitá literatúra Univerzitní profesor Karel Vorovka patřil v první třetině 2. století k nejvýraznějším

Zdroj anotace: Web obalkyknih.cz



Dostupné zdroje

NK Praha
Srovname.cz


Přidat komentář a hodnocení

Od: (127.0.0...)